Dreptul de retragere

La recepționarea mărfii, Clientul trebuie să se asigure că Produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ și cantitativ așteptărilor sale. În caz contrar, Clientul poate să atenționeze serviciului Relații cu Clienții apelând numărul de telefon din sectiunea „Contact” sau prin e-mail la adresa contact@abis.ro sau prin Formularul din secțiunea „Contact” în cel mai scurt timp pentru a remedia situația creată în cel mai scurt timp posibil.

În cazul Produselor vândute de Universal & Family:

a) Conform O.U.G. 34/2014, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile calendaristice pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale. Clientul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Produs în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Produsului. Această opțiune nu este valabilă pentru Clienții care nu sunt consumatori (adică nu este valabilă pentru Clienții care sunt persoane juridice sau PFA).

b) Termenul de 14 zile calendaristice indicat la litera a) de mai sus începe să curgă de la:

  • Data în care Clientul intră în posesia fizică a comenzii – în cazul în care toate Produsele ce au făcut obiectul comenzii au fost livrate în același transport;
  • Data în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs – în cazul în care Clientul comandă printr-o singură comandă Produse multiple care vor fi livrate separat;
  • Data în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui Produs care constă din mai multe loturi sau piese.

c) Returnarea Produselor se va realiza prin ridicarea de către curier a Produselor, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care a comunicat Universal & Family că dorește să restituie produsele nealimentare, iar costurile de transport vor fi suportate de către Client.

d) In cazul în care Clientul decide să se retragă din Contract, acesta:

  • Va putea să apeleze Serviciul de Relații cu Clienții la numărul de telefon din secțiunea „Contact”.

e) În cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit Produsul pe care dorește să-l returneze.

f) În cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, se aplică următoarele reguli:

  • Dacă prețul Produsului a fost achitat de către Client, acestuia i se va rambursa respectivul preț în 14 zile de la data la care Clientul informează Universal & Family asupra deciziei sale de retragere din Contract, cu condiția ca returul să fie permis de lege.
  • Rambursarea sumei se va efectua folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de Client pentru achitarea pretului Produsului respectiv, cu excepţia cazului în care Clientul este de acord cu o altă modalitate de plată.
  • Clientul nu va plăti niciun fel de comisioane în urma rambursării.

g) Suma plătită va fi rambusata după cum urmează:

    • Pentru Comenzile achitate online prin card bancar: prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
    • Pentru Comenzile achitate cu plata la livrare: prin aceeași modalitate de plată sau, cu acordul prealabil și expres al Clientului, prin virament bancar, în contul indicat de către Client;

    h) Dacă sumele datorate Clientului se rambursează prin virarea acestora în contul Clientului, Universal & Family va vira în contul Clientului, în plus față de sumele pentru produsul/produsele returnate, și suma de 4 lei menită a acoperi valoarea comisionului bancar de încasare perceput Clientului de către banca la care acesta din urmă are deschis contul. Suma de 4 lei indicată mai sus a fost calculată prin raportare la valoarea unui comision mediu aplicabil pe piață.

    i) Universal & Family își rezervă dreptul de a amâna rambursarea sumei plătite până la primirea Produselor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate.

    j) În cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, singurele costuri suportate de Client sunt cheltuielile directe de returnare a Produsului.

    k) Rambursarea prețului Produsului se va face la prețul înscris pe documentul de vânzare (bonul fiscal sau factura fiscală, după caz) aferent Produsului returnat, indiferent de fluctuațiile de valoare ale acestuia.

    l) Potrivit prevederilor legale în vigoare, nu pot face obiectul dreptului de retragere:

    • Furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
    • Furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora rapid;
    • Furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
    • Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

    m) Nu se acceptă returnarea Produselor asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.

    n) Produsele marcate în formularul de retur trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate pe Website la solicitarea returului. Daca în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată.

    o) Unele categorii de produse vândute de Universal & Family au o politica de retur specifică, în conformitate cu cele menționate mai jos:

    • Pentru următoarele categorii de produse returul se acceptă doar dacă produsele sunt neutilizate și sigilate: produsele de bricolaj – baterii.

    p) În cazul returnării produselor, Clientul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Produsul returnat trebuie să fie însoțit de toate documentele cu care a fost livrat Produsul.

    q) În cazul returnării Produselor, Clientul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Produsul returnat trebuie să fie însotit de certificatul de garanție și de toate documentele împreună cu care a fost livrat Produsul.

    r) Produsele de pe Website pot prezenta uneori caracteristicile materialelor naturale utilizate la fabricarea lor. Aceste aspecte cum sunt cele de fibră, textură, culoare etc. nu pot fi considerate defecte sau deteriorări. De asemenea, Universal & Family depune toate eforturile pentru a afișa corect caracteristicile Produselor, inclusiv culorile. Cu toate acestea, culorile pe care Clientul le vede depind de sistemul informatic de operare utilizat și Universal & Family nu poate garanta faptul că respectivul sistem de operare afișează corect culorile.

    s) Ulterior verificării produsului returnat, contravaloarea acestuia va fi restituită. Costul transportului pentru retur (de la Client către Universal & Family) va fi suportat de către Client în cazul în care motivul returului este determinat exclusiv de către Client. Termenul de soluționare a returului este de 14 zile de la data recepționării produsului de către Universal & Family.

    Produse livrate greșit

    Dacă Clientului i s-a livrat alt Produs decât cel comandat sau dacă Clientului i s-a livrat un Produs pe care Clientul nu l-a comandat, Clientul este rugat să semnaleze cât mai curând acest lucru la Serviciul Relații cu Clienții pentru a returna Produsul și a fi înlocuit cu cel corect, dacă este cazul.

    Toate costurile de retur și transport al Produsului, precum și costurile aferente livrării Produsului comandat (daca este cazul) vor fi suportate de către Universal & Family.

    Universal & Family depune eforturi rezonabile de a livra Produsele cu livrare Specială în 2 zile lucrătoare de la data plasării comenzii, la o dată stabilită de comun acord între Client și Universal & Family, în urma apelului telefonic de la Serviciul Relații cu Clienții în intervalul orar 9:00-17:00, de luni până vineri.

    INFORMAȚII PRIVIND DEEE:

    Conform prevederilor OUG 195/2005 – referitoare la protecția mediului și O.U.G. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice (DEEE), se impune scoaterea din uz corespunzătoare a echipamentelor electrice și electronice cu scopul de a preveni potențialele efecte nocive asupra mediului și asupra sănătății umane ca urmare a prezenței substanțelor periculoase.

    Înainte de achiziționarea de către dvs. a unui echipament electric și electronic („EEE”) de la un distribuitor, aveți posibilitatea, dacă solicitați acest lucru, să se preia de la dvs. în mod gratuit, în aceleași condiții precum cele de livrare a produsului nou, deșeul unui alt EEE („DEEE”) de tip echivalent cu cel nou achiziționat şi care a îndeplinit aceleași funcții ca EEE nou furnizat (respectiv, preluare în sistem „unul la unul”). Pentru mai multe detalii, ne puteți contacta la adresa de e-mail: contact@abis.ro.

    La momentul achiziției unui EEE, cumpărătorii sunt informați cu privire la costurile colectării, tratării şi eliminării în condiţii de protecţie a mediului, prin evidenţierea separată a acestor costuri.

    Conform legii, aveți obligația de a colecta separat DEEE și de a nu elimina DEEE împreună cu deșeurile municipale nesortate. Orice persoane fizice/juridice care dețin DEEE au obligația de a preda DEEE către sistemele de colectare special instituite în acest scop, conform legii. Aceste sisteme sunt, conform legii:

    a) Serviciul public de colectare a DEEE organizat de administrația publică locală;

    b) Distribuitori de EEE conform prevederilor legale;

    c) Centre de colectare organizate de operatori economici autorizaţi pentru colectarea DEEE care acţionează în baza unui contract cu producători/organizaţii colective sau a unui contract cu operatori economici care desfăşoară operaţii de tratare a DEEE în numele producătorilor/organizaţiilor colective.

    Centrele de colectare indicate mai sus la literele a) și c) au obligația de a prelua toate DEEE de la deținători, în mod gratuit. De asemenea, producătorii pot organiza și exploata sisteme individuale sau colective de preluare a DEEE provenite de la gospodării particulare, în condițiile legii.

    Este interzisă eliminarea DEEE sub formă de deșeuri municipale nesortate (respectiv, deșeuri menajere și similare), precum și predarea DEEE către alți operatori economici decât cei prevăzuți mai sus. DEEE pot conține substanțe periculoase care gestionate neconform cu prevederile legale, pot avea efecte nocive asupra mediului și sănătății umane. În calitate de generatori ai DEEE, utilizatorii de EEE au un rol foarte important în vederea asigurării că DEEE pot fi reutilizate, reciclate şi valorificate conform legii. Astfel, pentru a se asigura o gestionare corectă a DEEE și a preveni poluarea mediului înconjurător, utilizatorii trebuie să respecte obligațiile legale de predare a DEEE numai către operatorii economici indicați mai sus.

    Informații detaliate, coordonate cu privire la centrele de colectare existente pot fi accesate la punctele de vânzare, dar și prin intermediul campaniilor de conștientizare cu privire la gestionarea DEEE.

    EEE sunt marcate în mod specific prin aplicarea simbolului de mai jos care însoțește produsul, simbol care indică faptul că EEE (aparate electrice și electronice vechi) fac obiectul unei colectări separate față de deșeurile municipale. În cazuri excepţionale în care, datorită dimensiunii EEE sau funcţiei acestuia, aplicarea simbolului pe EEE nu este posibilă, simbolul respectiv este aplicat pe ambalaj, pe instrucţiunile de utilizare şi pe certificatul de garanţie al EEE. (SE INSEREAZĂ SIMBOLUL EEE)

    Aparatele și echipamentele care au ajuns la sfârșitul duratei lor de funcționare, trebuie colectate în centre speciale puse la dispoziție de către o societate autorizată în colectarea deșeurilor. Lista punctelor de colectare este disponibilă aici.

    GARANȚII

    Produsele comercializate de Universal & Family nu sunt contrafăcute.

    Universal & Family garantează integritatea produselor comandate de pe site pe timpul transportului, până în momentul livrării.

    Produsele de folosință îndelungată, indiferent de categoria din care fac parte, vor fi însoțite de certificat de garanție semnat și ștampilat pe care se va regăsi numărul de serie al articolului.

    În plus față de garanția legală de conformitate, de garanția comercială acordată de către Universal & Family, este posibil ca unele Produse să beneficieze de garanție comercială acordată de către producător.

    Produsele de folosință îndelungată se află în ambalajul original, sigilat, al producătorului și sunt asigurate pe tot parcursul transportului, până la livrare.

    Pentru Produsele de folosință îndelungată ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin Curier, va recomandăm să refuzați recepția lor.

    Produsele vândute de Universal & Family care prezintă defecte în perioada de garanție vor fi returnate prin curier, în baza certificatului Certificat de Garanție primit la livrare. Costurile pentru curier vor fi suportate de Client.

    Toate produsele comercializate pe site-ul www.abis.ro beneficiază de garanția legală de conformitate, care este de 24 luni în cazul produselor de folosință îndelungată.

    Meniu
    Categorii
    %d blogeri au apreciat: